وصل نیوز

ز وصل روی جوانان تمتعی بردار...
منوي اصلي
صفحه اصلي
پروفايل مدير
عناوين وبلاگ
آرشيو وبلاگ
پست الكترونيكي

درباره وبلاگ
به وبلاگ من خوش آمدید
آرشيو
دی 1391
آذر 1391
آبان 1391
نويسندگان
سجاد عبدلی
کد هاي جاوا

ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 27
بازدید دیروز : 10
بازدید هفته : 39
بازدید ماه : 39
بازدید کل : 22420
تعداد مطالب : 47
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1

هاشمی رفسنجانی چرا؟؟  <-PostCategory-> 

چرا هاشمی به نماز جمعه نمی‌رود؟

چرا هاشمی به نماز جمعه نمی‌رود؟

۱۳۹۱ چهارشنبه ۸ آذر
وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه چه رادیویی گوش می‎کنید، اظهار کرد: گاهی بی.بی.سی را گوش می‌کنم. ماهواره هم داریم.

عفت مرعشی، همسر آیت‌الله هاشمی در گفت‌وگویی با ماهنامه مدیریت ارتباطات از مواجهه خانواده هاشمی با شایعاتی که در خصوص این خانواده در جامعه رواج دارد تا سفر به کشورهای دیگر و شام ملک عبدالله و حضور همسر قذافی در منزل هاشمی سخن گفته است.

 
وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه چه رادیویی گوش می‎کنید، اظهار کرد: گاهی بی.بی.سی را گوش می‌کنم. ماهواره هم داریم.

 
مرعشی درباره واکنش خانواده هاشمی نسبت به اخباری که راجع به خانواده آنها در رسانه‌ها منتشر می‌شود، گفت: ما به دروغ‌هایشان می‎خندیم؛ چرا که خودشان هم می‎دانند که دروغ می‎گویند. 

 
مرعشی در خصوص عدم حضور آیت‌الله هاشمی در نماز جمعه نیز گفت: ایشان محدودیتی برای رفتن به نماز جمعه ندارد؛ اما خودشان نمی‌روند. 

منبع: تابناک


+ نوشته شده در شنبه 11 آذر 1391برچسب:,ساعت 11:49 توسط سجاد عبدلی |
نزدیکترن زن به اوبا ما دختری از شیراز است...+تصویر  <-PostCategory-> 

زني که از همه به اوباما نزديک‌تر است+ تصاوير

زني که از همه به اوباما نزديک‌تر است+ تصاوير

۱۳۹۱ سه شنبه ۷ آذر
وی همچنین از مشاورین ارشد باراک اوباما است. والری جارت از پدر و مادری آمریکایی زاده شده و متولد شهر شیراز، ایران است و تا ۹ سالگی در این شهر زندگی می‌کرده است.

به گزارش مشرق، والری بومن جارت (Valerie Bowman Jarrett) (متولد ۱۹۵۶ میلادی)، وکیل آمریکایی مقیم شیکاگو است. وی همچنین از مشاورین ارشد باراک اوباما است. والری جارت از پدر و مادری آمریکایی زاده شده و متولد شهر شیراز، ایران است و تا ۹ سالگی در این شهر زندگی می‌کرده است.

وی در سال ۱۹۷۸ در رشته روانشناسی از دانشگاه استنفورد موفق به کسب مدرک کارشناسی شد و سپس دکترای خود را در رشته حقوق در سال ۱۹۸۱ از دانشگاه میشیگان دریافت کرد.

برخی نشریات و رسانه‌های ایالات متحده آمریکا وی را بانفوذترین مشاور باراک اوباما معرفی می‌کنند. وی دارای دختری به نام "لورا" است که هم‌اکنون در حال تحصیل در رشته حقوق از دانشگاه هاروارد است.

پدر وی، جیمز بومن، از نخستین پزشکان بیمارستان نمازی شیراز بوده است.

والري همواره از خاطرات زندگي در ایران به عنوان «خاطراتی بسیار شیرین» ياد می‌کند.

سایت "دیلی‌کالر" درباره "والري جارت" می‌نویسد: ادوارد کلین نویسنده کتاب آماتور می گوید: هیچ یک از مقامات عالی‌رتبه در کاخ سفید چنین رابطه ای با یک رئیس جمهور و همسر وی نداشته اند و هنوز رسانه ای به نقش جارت پی نبرده است.

او در ادامه می‌افزاید: یکی از دوستان قدیمی جارت در حین مصاحبه برای نوشتن کتابم که آماتور نام داشت، گفت: خانم والری عضو خودمانی (محرم راز) اصلی است. او مثل چشم و گوش اوباما و بانوی اول است. او به آنها می‌گوید چه کسی وفادار است و چه کسی نه. چه کسی در مورد دیگری چه چیزی می‌گوید. او می‌گوید که آنها در دیدار از یک شهر یا کشور خارجی با چه کسانی دیدار کنند. او می‌گوید چه کسی به کاخ سفید دعوت شود و چه کسی نه.

به نوشته روزنامه دیلی‌تلگراف، خانم جارت در امر تجارت و سرمایه‌گذاری ملک، دستی بر آتش دارد و بيش از 20 سال است که دوست و مشاور نزدیک اوباماست به نحوی که گفته می‌شود در زمان صحبت‌کردن درباره رئیس‌جمهور جدید آمریکا «احساساتی» می‌شود و همچنین از او به عنوان «طرف دیگر ذهن اوباما "یاد می‌کنند.

این خانم به حدی به اوباما نزدیک است که می‌تواند پیش‌بینی کند اوباما برای شام چه چیزی را دوست دارد.

رسانه های آمریکا و اسرائیل به طور همزمان و در گرماگرم انتخابات آمریکا مدعی شدند که مشاور شیرازی اوباما تماس ها و تلاشهای جدیدی را برای گشودن باب تماس با ایرانیها آغاز کرده است

طبق این گزارشها "والری بومن جارت” زن شیرازی الاصل از سوی باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا، مسؤول پیگیری برقراری رابطه با ایران شده است. بومن جارت از وکلای برجسته شیکاگو و مشاور ارشد اوباما، شده است و حسب گزارش رسانه های واشنگتن و تل آویو او تلاش می کند تماس های دولت آمریکا با نمایندگان ایران را برقرار کند.

نیویورک تایمز قبل از این مدعی شده بود: دولت آمریکا مذاکرات سری و محرمانه ای را با ایران انجام می دهد تا به محض پایان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، خط تماس مستقیم میان دو طرف برقرار شود.ایران و آمریکا هر دو این موضوع را تکذیب کردند.

علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه ایران هم در این باره گفته بود هیچ مذاکره یا تماسی با آمریکا نداریم اما مذاکرات هسته ای با گروه ۱+۵ ادامه دارد.

حدود ۳۲ سال پیش دولت واشنگتن پس از اشغال سفارتش در تهران روابط دیپلماتیک با ایران را به صورت کامل قطع کرد.هم اکنون سوئیس و پاکستان، حفاظت از منافع آمریکا و ایران را در تهران و واشنگتن برعهده دارند.

"استفان فیلیپس" نویسنده تحصیل کرده در آکادمی ارتش آمریکا در گفت‌وگو با "والری جارت" و برخی دیگر، گزارشی از زندگی دکتر "جیمز ای. بومن" پدر والري و پزشک و دانشمند پیشکسوت آفریقایی – آمریکایی در زمینه ژنتیک و بیواتیک تهیه کرده است. وبگاه رسمی دانشگاه شیکاگو، مشروح این گزارش را منتشر کرده است.

در سال  1970 ميلادي، هیچ درمانی برای کم‌خونی داسی‌شکل وجود نداشت و دانش چگونگی برخورد با آن بسیار ابتدایی بود. طول عمر مبتلایان به این بیماری حدود 20 سال بود. به گفته استاد دانشگاه ویرجینیا "رابرت بی. اسکات" در مجله تخصصی انجمن پزشکی آمریکا در اکتبر همان سال، تقریباً از هر 500 آمریکایی آفریقایی‌تبار، يک نفر با این بیماری متولد می‌شد. وی می‌نویسد: بودجه‌ای که به این بیماری اختصاص یافته بود در مقایسه با بودجه‌ای که به اختلالات با شیوع کمتر در نژادهای دیگر اختصاص می‌یافت به مراتب کمتر بود.

جیمز ای. بومن، پزشک، در آن زمان نخستین عضو آفریقایی‌تبار هیئت علمی پزشکی در دانشگاه شیکاگو و یکی از حامیان قدرتمند دانشمندان اقلیتی بود که هدف‌شان ورود به مشاغل آکادمیک پزشکی بود.

کلاریس دی. راید، پزشک و مدیر پیشین برنامه بیماری کم‌خونی در موسسه ملی قلب، ریه و خون همچنان "تأثیر عمیق سخنان وی" را به خاطر می‌آورد:

"جیم بی‌پرده سخن می‌گفت. موضوع فقط انجام کار درست نبود، بلکه انجام آن به شیوه درست بود. سیاست مبارزه با کم‌خونی بدون هیچ‌گونه اطلاع‌رسانی عمومی آغاز شد. پس از جنبش حقوق شهروندی، جامعه سیاه‌پوست که همچنان دچار بی‌اعتمادی و درگیر ناآرامی بود؛ ناگهان با این بیماری رودر رو شدند. آشفتگی و سردرگمی گسترده‌ای درمورد مبتلایان به کم‌خونی داسی‌شکل و ناقلان این بیماری ایجاد شده بود. و بدون توجه به تمام این مشکلات، سعی می‌کردیم یک برنامه ملی راه‌اندازی کنیم."

دکتر جیمز بومن در تاریخ 5 فوریه 1923 میلادی در واشنگتن به دنیا آمد. وی در مصاحبه‌ای می‌گوید: "در آن زمان سیاست جداسازی نژادی به طور کامل اجرا می‌شد. ما فقط می‌توانستیم به تئاتر، سینما و رستوران‌های محله‌ سیاه پوست‌ها برویم."

در سال 1939 ميلادي مدرک کارشناسی خود را در رشته زیست‌شناسی از دانشگاه هاوارد دریافت کرد. با عضویت در دانشکده پزشکی ارتش آمریکا در دانشگاه هاوارد مدرک پزشکی‌اش را در سال 1946 ميلادي دریافت کرد. هدفش این بوده که افسر پزشکی ارتش شود، اما در آن زمان سیاست جداسازی نژادی مانع از دستیابی او به هدفش شد، بنابراین بومن تحصیلاتش را در رشته آسیب‌شناسی ادامه داد. دوران کارآموزی خود را در بیمارستان فریدمن در واشنگتن و دوران تخصصش را در رشته آسیب‌شناسی در بیمارستان سنت‌لوک در شیکاگو از سال 1947 تا 1952 ميلادي گذراند.

بومن نخستین دانشجوی دستیاری سیاه‌پوست بود و توانست تأثیر زیادی نیز بر اطرافیانش بگذارد. در یکی از مصاحبه‌هایش به یاد می‌آورد زمانی که خبر پذیرشش را در دستیاری به یکی از دوستانش داد دوستش به او گفت: "ولی باید از در پشتی بروی. بهش گفتم این حرف‌ها مزخرف است. اگر من دستیارم، از در جلویی می‌روم. روز اول از در جلویی رفتم. ناگهان تمام خدمه و آبدارچی‌های سیاه‌پوست به من زل زدند و تا سالن دنبالم آمدند. روز بعد باز هم از در جلویی رفتم، جمعیت زیادی از خدمه و آبدارچی‌های سیاهپوست جمع شده بودند و منتظر بودند که با من وارد بشوند. این جوری شد که در جلوی بیمارستان سنت‌لوک را به روی همه باز کردم!"

در این فاصله با "باربارا تیلور" آشنا شد و آن دو در سال 1950 ميلادي با یکدیگر ازدواج کردند. وی در زندگینامه شفاهی خود به خاطر می‌آورد، وقتی خدمتش در سال 1955 ميلادي پایان یافت، نه او و نه باربارا قادر به پذیرش "هر چیزی که رنگ و بوی سیاست جداسازی داشت" نبودند. "گفتیم چرا موقعیتی در آن سوی آب‌ها پیدا نکنیم؟" از این رو به بیمارستان نمازی در شیراز، ایران، نقل مکان کردند و بومن رئیس بخش آسیب‌شناسی این بیمارستان شد. باربارا نیز به آموزش پیش‌دبستانی و ایراد سخنرانی در زمینه روان‌شناسی و مردم‌شناسی در دانشکده پزشکی وابسته به بیمارستان مشغول شد.

یک سال پس از نقل مکان به ایران دخترشان، والری، در شهر شیراز به دنیا می‌آید. والری بومن ژارت، اکنون مشاور ارشد باراک اوباما و رئیس شورای زنان و دختران کاخ سفید می‌گوید "این نقل مکان مسیر حرفه‌ای او را به طور کامل دگرگون ساخت." بومن در این مکان جدید که کسی فکرش را هم نمی‌کرد به تنهایی خود را به صف نخست رشته نوظهور ژنتیک رسانید.

ماجراي رازگشايي ژنتيکي دکتر بومن با باقالي شيرازي
سرآغاز تمامی این تحولات ملاقات وی با دختربچه‌ای به شدت بیمار بود.

این کودک به طرز معجزه‌آسایی پس از انتقال خون بهبود یافته بود. بومن در مصاحبه‌اي گفته بود که به یاد می‌آورد که او و همکارانش مات و مبهوت مانده بودند و نمی‌دانستند چه چیزی باعث این اتفاق شده بود. یک بار که وی به بازار رفته بود با دیدن باقالی این معما برایش حل شد. آن چه آن‌ها با آن روبه‌رو بودند چیزی نبود جز فاویسم، نوعی اختلال ژنتیکی که با مصرف باقالی به نوعی واکنش کم‌خونی خطرناک منجر می‌شود.

بومن برای گردآوری نمونه‌های خون از اقوام مختلف ایران جهت درک میزان مستعد بودن به فاویسم در میان جمعیت‌های گوناگون عازم سفر شد. این اقدام عملی تصویر جالبی از فرهنگ‌های گوناگون، ردپای ژنتیکی حرکت‌شان و دینامیک تکاملی شکل‌گیری ژنتیک در اختیارشان قرار داد.

بومن خود را غرق در متون تخصصی در این زمینه کرد. در زندگینامه شفاهیش می‌گوید: "خودم معلم خودم بودم. بخشی از مطالعاتم مربوط به ژنتیک بیوشیمیایی بود، بخشی مردم‌شناسی، بخشی تاریخ... فوق‌العاده بود."

سپس شروع به مکاتبه با پژوهشگران از سرتاسر دنیا کرد، از جمله دکتر آلف آلوینگ، که در دانشگاه شیکاگو مشغول بود. در این دانشگاه پژوهشگران ارتباط میان جهش ژنتیکی در فاویسم و نوعی واکنش مرگبار به داروی پریماکین در درمان مالاریا را یافته بودند. آلوینک از بومن دعوت کرد که در صورت بازگشت به آمریکا به دیدار او برود.

به گفته ژارت، آن زمان از نظر فردی نیز دوران تأثیرگذاری برای بومن بود. "رابطه میان پدر و مادرم مستحکم‌تر شده بود، زیرا آن دو دور از وطن بودند و جز همدیگر کسی را نداشتند. آن‌ها دوستان دیرینه‌ای نیز پیدا کردند که برایشان عمیقاً ارزشمندند."

آن‌ها در سال 1960 ميلادي ایران را ترک کردند و به دانشگاه لندن رفتند. بومن موفق به دریافت بورسیه مؤسسه گالتون شده بود؛ اکنون او می‌توانست بالاخره "ژنتیک را که پیش‌تر درموردش مطالعه می‌کرد به طور تخصصی بیاموزد." مطالعات بومن در زمینه ژنتیکِ جمعیت او را راهی کشورهای گوناگونی از جمله مکزیک، غنا، نیجریه، اتیوپی و اوگاندا کرد.

در سال 2008 ميلادي شرایط سلامتی بومن با مشکل رو به رو شد. پزشکان تشخیص سرطان کلیه دادند. او با بیماریش مبارزه کرد اما سرانجام در 28 سپتامبر 2010 تسلیم سرطان شد.


















 

+ نوشته شده در شنبه 11 آذر 1391برچسب:,ساعت 11:44 توسط سجاد عبدلی |
  <-PostCategory-> 

 

برخی می‌خواهند با چانه‌زنی نظر خود را به ولایت تحمیل کنند

قم - خبرگزاری مهر: جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران، با بیان اینکه برخی می‌خواهند با چانه‌زنی نظر خود را به ولایت تحمیل کنند، گفت: در نظام ولایی تقسیم اوامر رهبری به مولوی و ارشادی وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام دکتر عبدالله حاجی صادقی روز شنبه در جمع فرماندهان، مدیران و پایوران سپاه علی بن ابی طالب(ع) در حسینیه ثارالله اظهار داشت: بعضی ها با چانه زنی می خواهند نظر خودشان را به ولایت تحمیل کنند، نمونه این افراد در طول تاریخ نیز بسیار است، محمد بن حنفیه برادر امام حسین(ع) آن زمان که حضرت می‌خواستند از مدینه به کوفه بروند ساعت های فراوان با ایشان نسبت به عدم رفتن به کوفه صحبت کرد تا امام را متقاعد نماید و این در حالی بود که حرکت امام به سمت کوفه تقدیری بود که به زنده ماندن دین خدا ختم می شد.

وی افزود: حسینی بودن یعنی نسبت به ولایت، وابستگی فکری و عملی داشتن و به دنبال تحمیل نظر نبودن، ولایت را برای خود نخواستن، بلکه خود را برای ولایت خواستن.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه در 1372 سال قبل یعنی در دهه محرم سال 61 هجری قمری نهضتی با عنوان نهضت حسینی شروع شد که هرگز خاتمه نمی‌یابد، اظهار داشت: شاید جمله کل ارض کربلا و کل یوم عاشورا نکته ای بر همین امر داشته باشد و شاید اصرار خداوند متعال و رسولش و ائمه معصومین(ع)  بر اینکه نهضت کربلا همواره زنده بماند، به همین جهت باشد که می دانستند با زنده نگهداشتن جریان کربلا، اسلام زنده می ماند.

وی با اشاره به سخنان آیت الله مشکینی در یکی از خطبه‌های نماز جمعه، اظهار داشت: ایشان تمام مستحبات اسلام را بررسی کردند و اعلام داشتند، راس تمام مستحبات زیارت امام حسین(ع) و بعد آن خدمت به مردم است.

وی افزود: بعضی از علمای ما ترک بی دلیل زیارت امام حسین(ع) را خلاف احتیاط می‌دانستند و زیارت ایشان برای یکبار در طول عمر انسان وجوب می‌دانستند.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران ادامه داد: پیامبر(ص) می‌دانستند که عامل مبقیه اسلام قیام امام حسین(ع) است و به همین جهت در همان خردسالی امام حسین(ع)، فرمودند که حسین منی و انا من حسین.

وی گفت: یکی از راه های زنده ماندن نهضت حسینی همین مجالس عزاداری برای ایشان است که دشمن با توجه به همین امر نیز در تلاش است این مجالس را بی خاصیت و کم اهمیت نماید.

دشمن تلاش می‌کند بعد احساسی عاشورا را بزرگ کند

حاجی صادقی با بیان اینکه در بین دشمن مطرح شده که عاشورا  و مجالس عزاداری برای امام حسین(ع) را نمی توان از شیعه گرفت اما می‌توان بی خاصیت و یا کم خاصیتش کرد، اظهار داشت: شیوه دشمن در برابر این مسئله به این صورت است که تلاش می کند بعد احساسی عاشورا را بزرگ کند و بعد حماسی عاشورا را کمرنگ نماید.

وی ادامه داد: اقتضای پاسداری از نهضت حسینی این است که به بعد حماسی عاشورا پرداخته شود.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران به برشمردن شاخصه‌های جبهه نهضت حسینی پرداخت و اظهار داشت: اولین شاخصه جبهه نهضت حسینی این است که حق تقدم دادن به دین خدا بر همه چیز که همین امر نیز باعث شد که حسین زنده بماند زیرا که همه چیزش را فدای دین اسلام کرد.

وی افزود: بعضی‌ها تا زمانی پیرو دین هستند که خرج و هزینه نداشته باشد.

حاجی صادقی گفت: اگر قبول داریم انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) تولد جدید اسلام ناب بوده است، امروز هزینه انقلاب شدن، هزینه دین شدن است.

وی با بیان اینکه ولایتمداری دومین شاخص جبهه نهضت حسینی است، اظهار داشت: حسینیان می دانند که حاکمیت و اراده خدا در ولایت تجلی پیدا می کند و فرمانبری از ولایت، فرمانبری از خداست.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با مقایسه حضرت ابوالفضل(ع) و محمد بن حنفیه اظهار داشت: ولایتمداری حضرت عباس(ع) باعث شد که به درجه ای برسد که امام حسین(ع) خطاب به او می فرماید: جانم به فدای تو ابوالفضل. هیچ کجا سراغ نداریم که علمدار کربلا سوالی از امام حسین(ع) کرده باشد.

وی با بیان اینکه سومین شاخص مقام تسلیم در برابر خداست، اظهار داشت: جبهه حسینی می گوید من اقدام می کنم اما نتیجه چه بشود، هر آنچه خدا بخواهد، خود را تسلیم امر الهی می داند و خود را هیچگاه طلبکار خدا نمی بیند.


+ نوشته شده در شنبه 11 آذر 1391برچسب:,ساعت 11:4 توسط سجاد عبدلی |
شیمی و شاخه های آن  <-PostCategory-> 
تاریخچه

واژه شیمی خود داستان درازی دارد. ریشه این نام در واژه کیمیا است. خاستگاه واژه کیمیا از زبان پارسی باستان است. این واژه و داستان دانش شگفت انگیز پشت آن به همراه دانشش به زبان عربی نوشته شد و اروپاییان با این واژه و دانش آن از راه مسلمانان آشنا شدند و این دانش را با نام alchemy شناختند. آنگاه آن را در میان خود پروردند تا در سده‌های نزدیک به ریخت فرانسه شیمی به زبان ما بازگشت. دانش شیمی به دو گرایش شیمی محض و شیمی کاربردی تقسیم می‌شود.علم شیمی از ابتدا تا کنون به ۵ دوران تقسیم می‌شود ۱.دوران رشد کارهای تجربی ۲.دوران رشد جنبه‌های تئوری شیمی ۳.دوران کیمیا گری ۴.دوران اصل اتش ۵.دوران شیمی مدرن

نگاه گذرا

تئوری اتمی پایه و اساس علم شیمی است. این تئوری بیان می‌دارد که تمام مواد از واحدهای بسیار کوچکی به نام اتم تشکیل شده‌اند. یکی از اصول و قوانینی که در مطرح شدن شیمی به عنوان یک علم تأثیر به‌سزایی داشته، اصل بقای جرم است. این قانون بیان می‌کند که در طول انجام یک واکنش شیمیایی معمولی، مقدار ماده تغییر نمی‌کند. (امروزه فیزیک مدرن ثابت کرده که در واقع این انرژی است که بدون تغییر می‌ماند و همچنین انرژی و جرم با یکدیگر رابطه دارند.)

این مطلب به طور ساده به این معنی است که اگر ده‌هزار اتم داشته باشیم و مقدار زیادی واکنش شیمیایی انجام پذیرد، در پایان ما همچنان بطور دقیق ده‌هزار اتم خواهیم داشت. اگر انرژی از دست رفته یا به‌دست‌آمده را مد نظر قرار دهیم، مقدار جرم نیز تغییر نمی‌کند. شیمی کنش و واکنش میان اتم‌ها را به تنهایی یا در بیشتر موارد به‌همراه دیگر اتم‌ها و به‌صورت یون یا مولکول (ترکیب) بررسی می‌کند.

این اتم‌ها اغلب با اتم‌های دیگر واکنش‌هایی را انجام می‌دهند. (برای نمونه زمانی‌که آتش چوب را می‌سوزاند واکنشی است بین اتم‌های اکسیژن موجود در هوا که نور بر روی مواد شیمیایی فیلم عکاسی ایجاد می‌کند شکل می‌گیرد.)

یکی از یافته‌های بنیادین و جالب دانش شیمی این بوده‌است که اتم‌ها روی‌هم‌رفته همیشه به نسبت برابر با یکدیگر ترکیب می‌شوند. سیلیس دارای ساختمانی است که نسبت اتم‌های سیلیسیوم به اکسیژن در آن یک به دو است. امروزه ثابت شده‌است که استثناهایی در زمینهٔ قانون نسبت‌های معین وجود دارد(مواد غیر استوکیومتری).

یکی دیگر از یافته‌های کلیدی شیمی این بود که زمانی که یک واکنش شیمیایی مشخص رخ می‌دهد، مقدار انرژی که بدست می‌آید یا از دست می‌رود همواره یکسان است. این امر ما را به مفاهیم مهمی مانند تعادل ، ترمودینامیک می‌رساند.

شیمی فیزیک بر پایهٔ فیزیک پیشرفته (مدرن) بنا شده‌است. اصولاً می‌توان تمام سیستم‌های شیمیایی را با استفاده از تئوری مکانیک کوانتوم شرح داد. این تئوری از لحاظ ریاضی پیچیده بوده و عمیقاً شهودی است. به هر حال در عمل و بطور واقعی تنها بررسی سیستم‌های سادهٔ شیمیایی قابل بررسی با مفاهیم مکانیکی کوانتوم امکان‌پذیر است و در اکثر مواقع باید از تقریب استفاده کرد(مانند تئوری کاری دانسیته). بنابراین درک کامل مکانیک کوانتوم برای تمامی مباحث شیمی کاربرد ندارد؛ زیرا نتایج مهم این تئوری (بخصوص اربیتال اتمی) با استفاده از مفاهیم ساده‌تری قابل درک و به‌کارگیری هستند.

با اینکه در بسیاری موارد ممکن است مکانیک کوانتوم نادیده گرفته شود، اما از مفهوم اساسی آن، یعنی کوانتومی کردن انرژی، نمی‌توان صرف نظر کرد. شیمی‌دان‌ها برای بکارگیری کلیه روش‌های طیف نمایی به آثار و نتایج کوانتوم وابسته‌اند. علم فیزیک هم ممکن است مورد بی توجهی واقع شود، اما به هر حال برآیند نهایی آن (مانند رزونانس مغناطیسی هسته‌ای) پژوهیده و مطالعه می‌شود.

یکی دیگر از تئوری‌های اصلی فیزیک مدرن که نباید نادیده گرفته شود نظریه نسبیت است. این نظریه که از دیدگاه ریاضی پیچیده‌است، شرح کامل فیزیکی علم شیمی است. مفاهیم نسبیتی تنها در برخی از محاسبات خیلی دقیق ساختمان هسته، به‌ویژه در عناصر سنگین‌تر، کاربرد دارند و در عمل تقریباً با شیمی پیوند ندارند.

بخش‌های اصلی دانش شیمی عبارت‌اند از:

  • شیمی تجزیه، که به تعیین ترکیبات مواد و اجزای تشکیل دهنده آن‌ها می‌پردازد.
  • شیمی آلی، که به مطالعهٔ ترکیبات کربن‌دار، غیر از ترکیباتی چون دو اکسید کربن (دی اکسید کربن) می‌پردازد.
  • شیمی معدنی، که به اکثریت عناصری که در شیمی آلی روی آنها تاکید نشده و برخی خواص مولکولها می‌پردازد.
  • شیمی فیزیک، که پایه و اساس کلیهٔ شاخه‌های دیگر را تشکیل می‌دهد، و شامل ویژگی‌های فیزیکی مواد و ابزار تئوری بررسی آنهاست.

دیگر رشته‌های مطالعاتی و شاخه‌های تخصصی که با شیمی پیوند دارند عبارت‌اند از: علم مواد، مهندسی شیمی، شیمی بسپار، شیمی محیط زیست و داروسازی.

شاخه‌های شیمی

 منابع

  • Chemistry: The Central Science by by Theodore E. Brown, H. Eugene LeMay, Bruce E. Bursten & Catherine Murphy, Publisher: Prentice Hall, 2008
  • Chemistry: Concepts and Problems: A Self-Teaching Guide (Wiley Self-Teaching Guides) by Clifford C. Houk and Richard Post & Patrick Woodward, Publisher: Wiley, 1996 
     

+ نوشته شده در شنبه 11 آذر 1391برچسب:,ساعت 11:0 توسط سجاد عبدلی |
عصر کربن و نرم افزار Nanotube Modeler  <-PostCategory-> 

برخی می‌خواهند با چانه‌زنی نظر خود را به ولایت تحمیل کنند
قم - خبرگزاری مهر: جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران، با بیان اینکه برخی می‌خواهند با چانه‌زنی نظر خود را به ولایت تحمیل کنند، گفت: در نظام ولایی تقسیم اوامر رهبری به مولوی و ارشادی وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام دکتر عبدالله حاجی صادقی روز شنبه در جمع فرماندهان، مدیران و پایوران سپاه علی بن ابی طالب(ع) در حسینیه ثارالله اظهار داشت: بعضی ها با چانه زنی می خواهند نظر خودشان را به ولایت تحمیل کنند، نمونه این افراد در طول تاریخ نیز بسیار است، محمد بن حنفیه برادر امام حسین(ع) آن زمان که حضرت می‌خواستند از مدینه به کوفه بروند ساعت های فراوان با ایشان نسبت به عدم رفتن به کوفه صحبت کرد تا امام را متقاعد نماید و این در حالی بود که حرکت امام به سمت کوفه تقدیری بود که به زنده ماندن دین خدا ختم می شد.

وی افزود: حسینی بودن یعنی نسبت به ولایت، وابستگی فکری و عملی داشتن و به دنبال تحمیل نظر نبودن، ولایت را برای خود نخواستن، بلکه خود را برای ولایت خواستن.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه در 1372 سال قبل یعنی در دهه محرم سال 61 هجری قمری نهضتی با عنوان نهضت حسینی شروع شد که هرگز خاتمه نمی‌یابد، اظهار داشت: شاید جمله کل ارض کربلا و کل یوم عاشورا نکته ای بر همین امر داشته باشد و شاید اصرار خداوند متعال و رسولش و ائمه معصومین(ع)  بر اینکه نهضت کربلا همواره زنده بماند، به همین جهت باشد که می دانستند با زنده نگهداشتن جریان کربلا، اسلام زنده می ماند.

وی با اشاره به سخنان آیت الله مشکینی در یکی از خطبه‌های نماز جمعه، اظهار داشت: ایشان تمام مستحبات اسلام را بررسی کردند و اعلام داشتند، راس تمام مستحبات زیارت امام حسین(ع) و بعد آن خدمت به مردم است.

وی افزود: بعضی از علمای ما ترک بی دلیل زیارت امام حسین(ع) را خلاف احتیاط می‌دانستند و زیارت ایشان برای یکبار در طول عمر انسان وجوب می‌دانستند.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران ادامه داد: پیامبر(ص) می‌دانستند که عامل مبقیه اسلام قیام امام حسین(ع) است و به همین جهت در همان خردسالی امام حسین(ع)، فرمودند که حسین منی و انا من حسین.

وی گفت: یکی از راه های زنده ماندن نهضت حسینی همین مجالس عزاداری برای ایشان است که دشمن با توجه به همین امر نیز در تلاش است این مجالس را بی خاصیت و کم اهمیت نماید.

دشمن تلاش می‌کند بعد احساسی عاشورا را بزرگ کند

حاجی صادقی با بیان اینکه در بین دشمن مطرح شده که عاشورا  و مجالس عزاداری برای امام حسین(ع) را نمی توان از شیعه گرفت اما می‌توان بی خاصیت و یا کم خاصیتش کرد، اظهار داشت: شیوه دشمن در برابر این مسئله به این صورت است که تلاش می کند بعد احساسی عاشورا را بزرگ کند و بعد حماسی عاشورا را کمرنگ نماید.

وی ادامه داد: اقتضای پاسداری از نهضت حسینی این است که به بعد حماسی عاشورا پرداخته شود.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران به برشمردن شاخصه‌های جبهه نهضت حسینی پرداخت و اظهار داشت: اولین شاخصه جبهه نهضت حسینی این است که حق تقدم دادن به دین خدا بر همه چیز که همین امر نیز باعث شد که حسین زنده بماند زیرا که همه چیزش را فدای دین اسلام کرد.

وی افزود: بعضی‌ها تا زمانی پیرو دین هستند که خرج و هزینه نداشته باشد.

حاجی صادقی گفت: اگر قبول داریم انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) تولد جدید اسلام ناب بوده است، امروز هزینه انقلاب شدن، هزینه دین شدن است.

وی با بیان اینکه ولایتمداری دومین شاخص جبهه نهضت حسینی است، اظهار داشت: حسینیان می دانند که حاکمیت و اراده خدا در ولایت تجلی پیدا می کند و فرمانبری از ولایت، فرمانبری از خداست.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با مقایسه حضرت ابوالفضل(ع) و محمد بن حنفیه اظهار داشت: ولایتمداری حضرت عباس(ع) باعث شد که به درجه ای برسد که امام حسین(ع) خطاب به او می فرماید: جانم به فدای تو ابوالفضل. هیچ کجا سراغ نداریم که علمدار کربلا سوالی از امام حسین(ع) کرده باشد.

وی با بیان اینکه سومین شاخص مقام تسلیم در برابر خداست، اظهار داشت: جبهه حسینی می گوید من اقدام می کنم اما نتیجه چه بشود، هر آنچه خدا بخواهد، خود را تسلیم امر الهی می داند و خود را هیچگاه طلبکار خدا نمی بیند.

برخی می‌خواهند با چانه‌زنی نظر خود را به ولایت تحمیل کنند
قم - خبرگزاری مهر: جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران، با بیان اینکه برخی می‌خواهند با چانه‌زنی نظر خود را به ولایت تحمیل کنند، گفت: در نظام ولایی تقسیم اوامر رهبری به مولوی و ارشادی وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام دکتر عبدالله حاجی صادقی روز شنبه در جمع فرماندهان، مدیران و پایوران سپاه علی بن ابی طالب(ع) در حسینیه ثارالله اظهار داشت: بعضی ها با چانه زنی می خواهند نظر خودشان را به ولایت تحمیل کنند، نمونه این افراد در طول تاریخ نیز بسیار است، محمد بن حنفیه برادر امام حسین(ع) آن زمان که حضرت می‌خواستند از مدینه به کوفه بروند ساعت های فراوان با ایشان نسبت به عدم رفتن به کوفه صحبت کرد تا امام را متقاعد نماید و این در حالی بود که حرکت امام به سمت کوفه تقدیری بود که به زنده ماندن دین خدا ختم می شد.

وی افزود: حسینی بودن یعنی نسبت به ولایت، وابستگی فکری و عملی داشتن و به دنبال تحمیل نظر نبودن، ولایت را برای خود نخواستن، بلکه خود را برای ولایت خواستن.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه در 1372 سال قبل یعنی در دهه محرم سال 61 هجری قمری نهضتی با عنوان نهضت حسینی شروع شد که هرگز خاتمه نمی‌یابد، اظهار داشت: شاید جمله کل ارض کربلا و کل یوم عاشورا نکته ای بر همین امر داشته باشد و شاید اصرار خداوند متعال و رسولش و ائمه معصومین(ع)  بر اینکه نهضت کربلا همواره زنده بماند، به همین جهت باشد که می دانستند با زنده نگهداشتن جریان کربلا، اسلام زنده می ماند.

وی با اشاره به سخنان آیت الله مشکینی در یکی از خطبه‌های نماز جمعه، اظهار داشت: ایشان تمام مستحبات اسلام را بررسی کردند و اعلام داشتند، راس تمام مستحبات زیارت امام حسین(ع) و بعد آن خدمت به مردم است.

وی افزود: بعضی از علمای ما ترک بی دلیل زیارت امام حسین(ع) را خلاف احتیاط می‌دانستند و زیارت ایشان برای یکبار در طول عمر انسان وجوب می‌دانستند.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران ادامه داد: پیامبر(ص) می‌دانستند که عامل مبقیه اسلام قیام امام حسین(ع) است و به همین جهت در همان خردسالی امام حسین(ع)، فرمودند که حسین منی و انا من حسین.

وی گفت: یکی از راه های زنده ماندن نهضت حسینی همین مجالس عزاداری برای ایشان است که دشمن با توجه به همین امر نیز در تلاش است این مجالس را بی خاصیت و کم اهمیت نماید.

دشمن تلاش می‌کند بعد احساسی عاشورا را بزرگ کند

حاجی صادقی با بیان اینکه در بین دشمن مطرح شده که عاشورا  و مجالس عزاداری برای امام حسین(ع) را نمی توان از شیعه گرفت اما می‌توان بی خاصیت و یا کم خاصیتش کرد، اظهار داشت: شیوه دشمن در برابر این مسئله به این صورت است که تلاش می کند بعد احساسی عاشورا را بزرگ کند و بعد حماسی عاشورا را کمرنگ نماید.

وی ادامه داد: اقتضای پاسداری از نهضت حسینی این است که به بعد حماسی عاشورا پرداخته شود.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران به برشمردن شاخصه‌های جبهه نهضت حسینی پرداخت و اظهار داشت: اولین شاخصه جبهه نهضت حسینی این است که حق تقدم دادن به دین خدا بر همه چیز که همین امر نیز باعث شد که حسین زنده بماند زیرا که همه چیزش را فدای دین اسلام کرد.

وی افزود: بعضی‌ها تا زمانی پیرو دین هستند که خرج و هزینه نداشته باشد.

حاجی صادقی گفت: اگر قبول داریم انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) تولد جدید اسلام ناب بوده است، امروز هزینه انقلاب شدن، هزینه دین شدن است.

وی با بیان اینکه ولایتمداری دومین شاخص جبهه نهضت حسینی است، اظهار داشت: حسینیان می دانند که حاکمیت و اراده خدا در ولایت تجلی پیدا می کند و فرمانبری از ولایت، فرمانبری از خداست.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با مقایسه حضرت ابوالفضل(ع) و محمد بن حنفیه اظهار داشت: ولایتمداری حضرت عباس(ع) باعث شد که به درجه ای برسد که امام حسین(ع) خطاب به او می فرماید: جانم به فدای تو ابوالفضل. هیچ کجا سراغ نداریم که علمدار کربلا سوالی از امام حسین(ع) کرده باشد.

وی با بیان اینکه سومین شاخص مقام تسلیم در برابر خداست، اظهار داشت: جبهه حسینی می گوید من اقدام می کنم اما نتیجه چه بشود، هر آنچه خدا بخواهد، خود را تسلیم امر الهی می داند و خود را هیچگاه طلبکار خدا نمی بیند.

عصر کربن و نرم افزار Nanotube Modeler

ميدونيد که شيمی آلی ، شيمی ترکيبهای کربن است . اگر بگيم که در عصر کربن زندگی می کنيم  ، خيلی دور از حقيقت نيست . انواع ترکيبهای کربن که هر روزه نامشون رو ميشنويم : کلسترول ، هورمونهای رشد ، حشره کشها ، عوامل سرطانزا ، عوامل شيمی درمانی ، DNA ، ژتها و نفت . دو فاجعه ی اسف انگيز هم ما رو تهديد ميکنه که هر دو از تجمع ترکيبات کربن در اتمسفر ناشی ميشه : از بين رفتن لايه اوزون که بيشتر ناشی از کلروفلوئورو کربن ها يا CFC  هست ؛ و اثر گلخانه ای(greenhouse effect ) که از متان ، CFC ، و بيش از همه دی اکسيد کربن سرچشمه ميگيره .

به همين دلايل بد نيست که راجع به اين عنصر و کاربردهای جديد آن بيشتر بدونيم . کربن به چهار صورت در طبيعت يافت می شه که همه ی آنها جامد هستند . اين ساختارها عبارتند از :

۱. گرافيت Graphite

 در گرافيت اتمهای کربن به صورت لايه های تخت و موازی يکديگر آرايش يافته اند که هر لايه از ميليونها اتم کربن تشکيل شده که به صورت شش گوشه ای منتظم در کنار هم قرار گرفتند . از گرافيت به علت بالا بودن دمای ذوب آن برای ساخت بوته جهت ريخته گری فلزهای مذاب استفاده ميشه . از گرافيت همراه با خاک رس در ساختن مغز مداد ، به عنوان الکترود در کوره های برقی و در الکتروليز استفاده ميشه .

۲. الماس Diamond

الماس يکی از سخت ترين اجسام طبيعی ست . در جواهر سازی ، نوک مته ها برای سوراخ کردن ، بريدن شيشه و ساخت سنباده به کار ميره . بااينکه الماس جريان برق رو هدايت نميکنه ولی هدايت گرمايی اون ۵ برابر مس است . می دونيد چرا ؟

۳. باکی بال ها

در سال ۱۹۸۵ آلوتروپ جديدی از کربن کشف شد که به نام طراح گنبد منتظم ، باک مينستر فولرن buckminsterfullerene ناميده شد . بر خلاف الماس و گرافيت ، که مولکولهاشون همينطور ادامه دار هست ، فولرن مولکول مشخصی داره مثل C60 . اين مولکول ها شبيه به يک توپ فوتبال يا " باکی بال " هستند . فولرنها در دنيای شيمی غوغايی به پا کردند .

۴. نانولوله ها  Nanotubes

يک صفحه گرافيت رو در نظر بگيريد ، اگر ما دونقطه اين صفحه گرافيتی رو به هم متصل کنيم لوله ای به دست می آد که قطر فضای داخلی اون چند ميليادرم متر هست . اين لوله ها به علت اينکه قطر اونها چند نانومتر هست " نانو لوله " نام گرفتند . در واقع يک نانو لوله همان صفحه گرافيتی ست که به شکل لوله در اومده باشه .

نانو لوله ها پيوندهای محکمی بين اتمهاشون دارن و به همين علت در برابر نيروهای کششی استحکام و مقاومت بالايی دارند . گفته ميشه که نانو لوله ها سخت تر از فولاد و سبک تر از آلومينيم هستند .به همين دليل از اونها به صورت کامپوزيت در ساخت بدنه هواپيما استفاده ميشه . مهمترين خصوصيت فيزيکی اين نانو لوله ها هدايت الکتريکی اونهاست .

خواص فوق العاده نانو لوله ها و روشهای پيچيده توليد اونها باعث شده که قيمت هر گرم از اين ماده حدود چند صد دلار باشه .

اما برای فهم و درک بيشتر ساختارهای مختلف کربن بخصوص نانولوله ها ميتونيد از نرم افزار ساده و درعين حال شگفت انگيز Nanotube Modeler استفاده کنيد . اين برنامه جديدترين نرم افزار ارائه شده (سال ۲۰۰۴- ۲۰۰۵ ) در زمينه نانو  هست و بخصوص برای دانش آموزان مفيده


+ نوشته شده در شنبه 11 آذر 1391برچسب:,ساعت 10:57 توسط سجاد عبدلی |
آخرین اخبار ماه با ذکر منبع  <-PostCategory-> 

وزارت صحت:

95 مرکز تداوی معتادین در کشور خدمات ارائه می کنند

1000000 معتاد در کشور وجود دارد

منبع : خبرگزاری آوا- کابل

  95 مرکز تداوی معتادین در کشور خدمات ارائه می کنند
وزارت صحت عامه اعلام کرد: یک مرکز تداوی معتادین با همکاری مالی و تخنیکی دفتر سازمان ملل متحد در مورد مواد مخدر و جرایم (UNODC)  در ساحه  کوته سنگی شهر کابل افتتاح شد

دوکتور ثریا دلیل وزیر صحت عامه در مراسم که بدین مناسبت تدویر یافته بود گفت که این مرکز با داشتن ۶۰ بستر، امکانات تداوی معتادین خفیف سراپا و خوابگاه  برای ۴۰ تن دیگری از استفاده کننده گان مواد مخدر را نیز دارد.

وزیر صحت عامه اضافه کرد:"پس از آمادگی معتادین از لحاظ روحی و روانی ، مراحل تداوی آن در این مرکز آغاز میگردد که در مدت ۴۵ روز جریان تداوی به یک شخص سالم و عاری از اعتیاد مبدل میگردد.

وزیر صحت عامه، در مورد فعالیت های آن وزارت در بخش تداوی معتادین معلومات داده گفت: به تعداد ۹۵ مرکز تداوی معتادین در کشور عرضه خدمات می نماید که در یک وقت ظرفیت تداوی بیش ۲۳۰۰ تن معتاد را دارد و به همین گونه ۲۰ مرکز تداوی معتادین و مراکز مشوره دهی روانی در شهر کابل فعالیت دارد.

همچنان وزیر صحت عامه خاطرنشان ساخت که در بوجه سال روان دو اعشاریه هفت میلیون دالر بخاطر تداوی معتادین اختصاص یافته بود که تا اکنون تقریباً تمام این بودجه از سوی این وزارت به مصرف رسیده است.

بر اساس  اطلاعیه وزارت صحت ،در این مراسم انجنیر ابراهیم اظهر معین وزارت مبارزه با مواد مخدر، نیز گشایش این مرکز را یک گام مثبت در تداوی معتادین تلقی نموده گفت که موجودیت مواد مخدر نه تنها یک تهدید جهانی است، بلکه خود مردم افغانستان قربانی آن متضرر می شوند و د رحال حاضر نزدیک به یک میلیون نفر در کشور معتاد می باشند.
.

به همینگونه در این مراسم آقای جان لوک نماینده دفتر سازمان ملل متحد در مورد مواد مخدر و جرایم (UNODC) و مایک لاین نماینده دفتر آی إن إل نیز پیرامون موضوع صحبت نموده و از تداوم همکاری شان با حکومت افغانستان در خصوص تداوی معتادین و مبارزه علیه مواد مخدر اطمینان دادند.

هفت شبه نظامی در عملیات نیروهای پولیس کشته شدند

منبع : خبرگزاری آوا، کابل

  هفت شبه نظامی در عملیات نیروهای پولیس کشته شدند
نیروهای پولیس ملی  در جریان ۲۴ ساعت گذشته چهار عملیات مشترک تصفیه یی را در همکاری با اردوی ملی ، امنیت ملی و نیروهای ائتلاف در مربوطات ولایت های کندز ، جوزجان ، کندهار و زابل راه اندازی نمودند.
در اطلاعیه وزارت داخله ضمن اعلام این خبر آمده است که  درنتیجه این عملیات ها هفت تن از اعضای شورشیان طالب کشته و سه تن دیگر بازداشت شدند .

اطلاعیه می افزاید: دراین عملیات ها مقداری جنگ افزار های سبک وسنگین به شمول  یک میل پیکا ، یک میل تفنگچه ، یک پایه مخابره ، سه فیر مرمی ثقیله ، ۱۹ حلقه ماین ، یک قبضه بمب دستی ، یک کیلوگرام مواد مخدر و سه عراده موتر سایکل نیز بدست نیروهای پولیس ملی افتاده است. 

منسوبان پولیس ملی دیروز ( ۹ قوس) دو حلقه ماین ضد وسایط را در مربوطات ولایت های میدان وردک و غزنی جاسازی شده بود، کشف و ازبین بردند

دبيرکل اتحاديه عرب:

راي مجمع عمومي بازتاييد تولد دولت فلسطين در سال 1947 است

منبع : خبرگزاری آوا- سرویس بین الملل

  محمود عباس

محمود عباس

دبیرکل اتحادیه عرب ارتقا جایگاه فلسطین به مقام دولت ناظر در سازمان ملل متحد با رای قاطع مجمع عمومی را باز تایید رای سازمان ملل به تشکیل دولت فلسطین در سال 1947 می داند. 

نبیل العربی در این رابطه می گوید: «آنچه دیروز در مجمع عمومی سازمان ملل متحد اتفاق افتاد اهمیت تاریخی بسیاری دارد. رئیس جمهور عباس به درستی گفت که این رای حکم گواهی تولد دارد. اما می خواهم اضافه کنم که این رای بازگویی و تایید دوباره گواهی تولد 1947 است.»

دبیرکل اتحادیه عرب می افزاید: «دست کم در هفده سال گذشته، اسرائیل در انحراف مسیر جامعه بین المللی و شورای امنیت موفق بود و به جای تلاش برای از بین بردن نزاع و درگیری سعی در به اصطلاح مدیریت آن داشت. مدیریت نزاع و درگیری که می توانست هزاران سال ادامه یابد. آنچه امروز نیاز است زمانی محدود، دلیلی برای وقت تلف کردن نیست، برای پایان درگیری هاست.»

به گزارش واحد مرکزی خبر ایران، العربی استقرار سیستم ضد موشکی پاتریوت را در مرز ترکیه با توجه به شلیک موشک از سوریه مساله ای در حوزه تصمیم گیری دولت ترکیه دانسته و این کشور را در دفاع از خود محق می داند.

 

بان کی مون :

جنگ و خونریزی در سوریه به حد وحشتناکی رسیده است

منبع : خبرگزاری آوا- سرویس بین الملل

  جنگ و خونریزی در سوریه به حد وحشتناکی رسیده است
سرمنشی سازمان ملل طی سخنانی در جلسه غیررسمی مجمع عمومی سازمان ملل که برای بررسی بحران سوریه تشکیل شد، گفت: جنگ و خونریزی در سوریه به حد وحشتناکی رسیده است و ثبات منطقه خاورمیانه را تهدید می کند.
به گزارش ایرنا، بان کی مون که جمعه صبح به وقت محلی در مجمع عمومی سازمان ملل و در حضور هیات های کشورهای جهان سخن می گفت، اظهار داشت :حکومت سوریه و مخالفان بر شدت حملات خود افزوده اند، دو روز پیش حملات تروریستی در دمشق ده ها کشته بر جای گذاشت و حمله هوایی به یک دهکده به کشته شدن ده کودک منجر شد.

بان کی مون با تاکید بر اینکه کسانی که این اعمال را انجام می دهند باید پاسخگو باشند، اذعان کرد: ما قادر به ارزیابی دقیق تعداد تلفات نیستیم؛ اما مشخص است که ده ها هزار نفر کشته و زخمی شده اند. 

سرمنشی سازمان ملل هشدار داد: تحولات سوریه بر وضعیت منطقه تاثیر خطرناکی گذاشته است.

بان کی مون به مساله افزایش تعداد آوارگان سوری اشاره کرد و گفت: تعداد آوارگان سوری در کشورهای همسایه افزایش یافته و حتی هزارن نفر آن ها به شمال افریقا و اروپا رفته اند. 

وی تاکید کرد: راه حل نظامی به بحران سوریه پایان نداده بلکه به بدتر شدن وضعیت آن انجامیده و نتایج وخیمی برای منطقه به بار خواهد آورد.

وی تصریح کرد: گفتگوی سیاسی تنها راه ساختن سوریه ای پیشرفته و شکوفا خواهد بود و همه باید به این سو گام بردارند.

جلسه غیررسمی مجمع عمومی سازمان ملل که برای بررسی بحران سوریه تشکیل شده هنوز ادامه دارد و اخضر ابراهیمی در آن سخنرانی خواهد کرد.


ادامه مطلب...
 

۱۰ قوس ۱۳۹۱ ساعت ۲۳:۱۲

گزارش تصویری/ زادگاه میرزا کوچک خان، ولسوالی ماسوله در ولایت

منبع : خبرگزاری آوا ـ تهران

  گزارش تصویری/ زادگاه میرزا کوچک خان، ولسوالی ماسوله در ولایت

ماسوله در ۵۵ کیلومتری رشت در ولایت گیلان از ولایت های شمالی ایران قرار دارد. این شهر در ناحیه‌ای کوهستانی و جنگلی در دامنه‌ای صخره‌ای با وسعت 80 هزار جریب و ارتفاع ۱۰۵۰ متر از سطح دریای آزاد ساخته شده‌است. ماسوله در ۳۲ کیلومتری جنوب غربی ولسوالی فومن و20 کیلومتری شهر ماکلوان قرار دارد و از غرب به خلخال، از شمال به ماسال و از جنوب به طارم محدود است.
 

***********************************************************************


+ نوشته شده در شنبه 11 آذر 1391برچسب:,ساعت 10:51 توسط سجاد عبدلی |
کوه پرديس نزديک ترين نقطه زمين به خورشيد  <-PostCategory-> 
کوه پرديس

نزديک ترين نقطه زمين به خورشيد

نام اين کوه باستاني پرديس است در حومه شهرستان جم از توابع عسلويه استان بوشهر و در نيمه هاي راه بندر کنگان به فيروز آباد شيراز قرار دارد .


نکات قابل توجهي كه در اين کوه باستاني وجود دارد :

۱. قله اين کوه نزديک ترين نقطه زمين به خورشيد است چون بالاترين ارتفاع در نزديکي خط استواست .

۲. آتشکده فوق العاده باستاني که در قله کوه قرار دارد ، محل تولد و غسل تعميد پدر جمشيد جم است .

3. مغناطيس فوق العاده قوي کوه در جهان زبانزد است و اگر در فاصله 50 تا 100 متري کوه يعني تقريبا انتهايي ترين نقطه مشخص اسفالت با ماشين توقف کني و ترمز دستي را بخوابانيد ، ماشين بجاي سر پائيني به نرمي به سمت کوه کشيده مي شود که البته همين مغناطيس براي رانندگان نا آشنا بسيار دردسر ساز بوده و تا کنون تعداد زيادي از خودروها بي اختيار با کوه تصادف کرده اند .

۴. پوشش گياهي منطقه نوعي خار بياباني گرمسيري منحصر به فرد است که خواص دارويي فراوان دارد و عسل حاصله از منطقه تماما" پيشخريد چند کارخانه داروسازي بزرگ جهان است يکي از ترکيبات اصلي مسکن Advil که يکي از بهترين قرصهاي شناخته شده براي ناراحتي هاي اعصاب و دردهاي ميگرني است از همين عسل تهيه مي شود .

5. اين منطقه خرماي ويژه نيز توليد مي کند كه به نام خرماي خصه معروف است و کاملا در شيره خود غرق مي شود يعني يک کاسه آن ظرف سه ساعت پر از شيره مي شود و اندازه اين خرما اندازه آلبالو بود و به جهت همان خواص دارويي منطقه تماما" براي ساخت قندهاي رژيمي براي بيماران ديابتي صادر مي شود، نکته جالب ديگر رويش درخت زيتون در دامنه شمالي کوه حد فاصل شهرستان جم تا روستاهاي چاهه و دره پلنگي مي باشد که در آب و هواي آن منطقه بسيار بعيد مي نمود.فعلا" سندي براي قدمت چاهه و دره پلنگي وجود ندارد ولي علائم مشهودي از غار نشيني مشاهده ، و فسيل هاي مختلفي در اين منطقه به وفور پيدا شده است .

۶.در لايه هاي زيرين اين کوه معدن عظيمي از آب خنک و فوق العاده سالم وجود دارد ، آن هم در اطراف عسلويه !

مردم چاهه و جم ، کوه پرديس را فوق العاده مقدس و محترم مي شمارند ، و به استناد علائم موجود در آتشکده احتمالا يکي از اولين مکانهايي بوده که نفت در آن سوزانده شده است .

با افتتاح جاده فيروز آباد به عسلويه توسط پتروشيمي ، رفتن به اين منطقه خيلي ميسر تر و راحت تر شده است . پتروشيمي با تاسيس سه شهرک بزرگ در اين منطقه اقدام به تاسيس فرودگاه جم نموده و چهارشنبه هر هفته يک پرواز به مقصد جم انجام مي شود که امکان بسيار خوبي براي سفر به اين منطقه اعجاب انگيز است


+ نوشته شده در شنبه 11 آذر 1391برچسب:,ساعت 10:40 توسط سجاد عبدلی |
این وب تا مدت نا معلومی تعطیل شد.  <-PostCategory-> 

خوانندگان عزیز باتشکر ازنگاه های شما توجه عزیزان را به خبر متآثر کننده جلب مینماییم.

آقای سجاد عبدلی دیروز با اطلاع رسانی از عدم چاپ ماهنامه های بعدی اظهار داشت:به دلیل در گذشت زیبا ترین نعمت الهی امیر علی عبدلی اخوی کوچک و کودک معصومی که پس از چند روز در بیمارستان امام حسین اصفهان درگذشت . این ضایعه بزرگ بر ایشان و خانواده ناهموار و سخت آمدوایشان در حال حاظر از چاپ معزوریم.

                                                                                       باتشکر

                                                                آقای کریمی مدیر اجرایی ماهنامه وصل نیوز


+ نوشته شده در چهار شنبه 8 آذر 1391برچسب:,ساعت 8:20 توسط سجاد عبدلی |
یک فرصت خوب  <-PostCategory-> 

 

وصل نیوز
بخش ماهنامه                 
ماهنامه وصل نیوز متشکل از 4 برگ و 8 صفحه میباشد کاغذ مورد استفاده گلاسه 80 گرمی در ابعاد 70 *25 است. صفحه اول تا پنجم +صفحه آخر گزیده اخبار ماه تشکلیل میشود. تیراژ این ماهنامه 4000است و پخش آن در مراکز عمومی،بانک ها، مراکز درمانی، مجتمع های اداری ،تجاری و روزنامه فروشی های طرف قرارداد پخش و بفروش میرسد.
کانون تبلیغات وآگهی
صفحه 6 و 7 ماهنامه تبلیغات است.
آگهی نامه وصل
نیازمندی ها و آگهی نامه وصل متشکل از یک برگ تبلیغات، نیازمندی ها وآگهی است.
این آگهی نامه متشکل از یک صفحه گلاسه 100گرمی تمام رنگی است. این نیازمندی در ابعاد25*35است و درتیراژبالایی به چاپ میرسد.
تعرفه قیمت های ماهنامه به شرح زیر است.
ابعاد
صفحه6
صفحه7
نیازمندی های وصل
کادر پایه
40000
40000
25000
کادر هدیه
اشتراک 6ماهه1ماه
اشتراک6ماهه1ماه
اشتراک یکساله 4ماه
گوشواره(2کادر)
100000
100000
70000
 
جهت درج آگهی از دستور زیر استفاده کنید.
ابتدا کادر مورد نظر و محل چاپ را معین نمایید.
سپس با یک تماس فرم خرید آگهی را پر کنید.
مبلغ آگهی خود را به شماره حساب های ارائه شده واریز کنید
سپس با یک تماس و ارائه شماره پیگیری منتظر چاپ آگهی ود باشید.
تاریخ چاپ ماهنامه 15 هرماه
***********************************
مراکزپخش های طرف قرارداد((ترمینال های شهرستان ها(جی،کوهپایه،تودشک،نایین،یزد،خوراسگان، دفاتر خدماتی وصل نیوز در کلیه شهرها و روستا های شرق اصفهان ))
عزیزانی که مایل به فروش ماهنامه وصل در شهر خود هستند با مرا جعه به وب سایت ثبت نام وصل نیوز به آدرس :             www.vaslnews.blogfa.com    و یا با شماره های
 03126663081-09392490530-09139099748-09394885192 تماس
یا به آدرس :اصفهان ،سجزی،خیابان شهید حسین خرازی،کوچه ساحل پ14 دفتر ماهنامه وصل مراجعه و فرم های دریافت را پر نمایید.در غیر این صورت در بخش اشتراک ماهنامه عزیزان میتوانند با پر نمودن و ارسال آن به دفاتر وصل نیوز و یا ارائه به مسئولین پخش ، اشتراک خود را دریافت نمایید.
*****************************
نیازمند نیروی کار جوان
ماهنامه وصل اکنون که به حول و قوه ی الهی توانسته با کمک مسئولین امر وهمکاری  جوانان عزیز دست در دست هم برای پیشبرد اهداف عالی کشور بردارد کلاسهای زیر را با تضمین شغلی برگذار مینماید.
ü      بازاریابی حرفه ای(نامحدود) +تضمین 100%شغلی در هر زمینه ای که شما علاقه داشته باشید.
ü      خبرنگاری(10نفر)خبرنگارانی که توانایی کاری خود را در جلسات آموزشی به نمایش بگذارند.
ü      فتوشاپ و این دیزاین(2نفر) طراحان حرفه ای
ü      انگلیسی مکالمه در100جلسه(نامحدود)
با قیمت مناسب اساتید حرفه ای    یادگیری تضمینی  و شغلی برای آینده شما
جهت شرکت در کلاسها با ما تماس بگیرید:        03126663081
برادران روز های فرد با اساتید آقا
خواهران روز های زوج با اساتید خانم
دانش جویان عزیز در جمع جوانان وصل نیوز ی کاری همراه با تفریح را تجربه کنید.
در ضمن کارمندانی که پس از گذران تحصیل در دو ماه اول کاری خود بتوانند بدرخشند از جوایز ارزشمندی همچون سفر های سیاحتی و زیارتی کیش قشم ایروان مشهد کربلا وسوریه بهرمند شوند.
از اساتید محترم نیز دعوت به همکاری مینماییم.
جهت تماس با مدیر ماهنامه با شماره
03126663081
 سجاد عبدلی سردبیر وصل نیوز تماس حاصل نمایید.
باتشکر
 

+ نوشته شده در جمعه 26 آبان 1391برچسب:,ساعت 12:34 توسط سجاد عبدلی |
یا حسین  <-PostCategory-> 

ای بی مرام مردم کوفه چه میکنید           در ظلم خویش ملامت نمیکنید

عزیزان جهت زیارت امام حسین علیه السلام از پای لپ تاپ یا کامپیوتر خود به آدرسزیر مراجعه کنید

http://imamhussein.tv/

در زیارت های خود یاد مرا هم نیز کن

 


+ نوشته شده در جمعه 26 آبان 1391برچسب:,ساعت 12:10 توسط سجاد عبدلی |
مطالب پيشين
» یک هشدار خطرناک
» امیر علی داداش منه که تو بیمارستان امام حسین 6 آذر 91 فوت شد
» اخبار روز یکشنبه 19 آذر
» خواص شلغم
» نمیشود به رهبری نامه نوشت وانتقاد کرد؟؟؟
» 12نشانه اینکه هنوز دهنت بو شیر میده...ازدواج نکنید...
» سخن سر دبیر در ماهنامه شماره جدید
» خواندن این پست به همه همشهریان اصفهانی علی الخصوص کسانی که کودکان زیر15بیمار دارند پیشنهاد میشود
» همایش شعر دانشجویان دانشگاه پیام نور استان اصفهان
» آثار تاریخی شرق اصفهان
» مرام یک بازیکن
» بازگشت مجری ممنوع الکار به شبکه بازار
» کمک علی دایی به مردم ورزقان
» کتاب مروج زنای با محارم به بازار آمد
» اینجا بدون من جایزه گرفت
» مراقب دشمنان رهبری باشید(رحیم مشایی)
» هاشمی رفسنجانی چرا؟؟
» نزدیکترن زن به اوبا ما دختری از شیراز است...+تصویر


پيوندها


اخبار سیستان و بلوچستان شهر خبر مهدی هاشمی+عکس استقلالی ها قلعه نویی را از عزا در آوردند شرایط محیا شود خاتمی به میدان می آید هاشمی رمز انتخابات 91 را کلید زد محسن رضایی امضا کنندگان سوال از احمدی نژاد واکنش ایران به انتخاب اوباما قیمت طلا ونقره به روز قیمت خودرو عاقبت دختر بی گناه شیعه خانواده ای که .... ردیاب ماشین جلوپنجره اریو اریو زوتی z300 جلو پنجره ایکس 60

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان وصل نیوز و آدرسhttp://www.vaslnews.LXB.irلینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





فال حافظ

جوک و اس ام اس

قالب های نازترین

زیباترین سایت ایرانی

جدید ترین سایت عکس

نازترین عکسهای ایرانی

پيوندهاي روزانه

آمریکا
تبلیغات2
تیتر جدید ترین اخبار سیاسی
اخبار ورزشی وصل نیوز
تبلیغات
طنز نامه وصل نیوز
اخبار روز کشور در ماهنامه وصل
پزشکی
حمل و ترخیص خرده بار از چین
حمل و ترخیص چین
جلو پنجره اسپرت
الوقلیون

 

فال حافظ

جوک و اس ام اس

قالب های نازترین

زیباترین سایت ایرانی

جدید ترین سایت عکس

نازترین عکسهای ایرانی

طراح قالب

Power By:LoxBlog.Com & NazTarin.Com